Zu Hauptinhalt springenKlicken Sie hier, um unsere Erklärung zur Barrierefreiheit einzusehen oder kontaktieren Sie uns bei Fragen zur Barrierefreiheit.

Mother reading to child

Direct mail campaigns still work.

Read this independent customer story for a real example.

Direct Mail Campaign Delivers Over 2,200% ROI

Partou Childcare is a Netherlands-based childcare company whose revenue was threatened by declining subsidies from the government. They needed to enrol new children, and that meant reaching new parents with a message that would resonate enough for them to respond.

The campaign executed by Jubels, a Xerox Premier Partner, delivered an ROI of over 2,200%, based on new enrolments. Key to its success were:

  • Sourcing of high quality mailing lists of new parents, close to Partou’s locations.

  • Using the name of the child or family to spark initial engagement.

  • Providing a personalised map of the route from the family home to the nearest Patou location – this was practical information that is key to parents’ decision-making process.

  • Having an incentive to respond – who doesn’t want the chance to win an iPad?

  • Making response easy with PURLs and QR codes.

The full independent Customer Story, produced by PODi, explains how and why the campaign worked.

Read the Customer Story now

Who’s who?

Jubels b.v. is a marketing communication service provider and printing company in Amsterdam, and a leading Xerox Premier Partner. With more than 110 years of experience in the Graphic Arts and Communications industry, they offer their customers effective, on-demand, integrated cross-media communications.

The Xerox Premier Partners are the world's leading printing companies in digital printing, with 730 members in 48 countries on six continents. Each Premier Partner is an expert, among the most advanced in digital printing in their country.

PODi is a global, member-supported not-for-profit organization. Its goal is to drive demand for marketing applications powered by digital print & help members build successful digital print businesses.

Happy woman opening mail in a post office

Direktmarketing

Innovationen in der Drucktechnologie, Workflow-Automatisierung und Personalisierung sorgen dafür, dass Vermarkter wieder verstärkt auf Direktmailings setzen, um ihre Mitteilungen zielgerichteter und individueller zu gestalten.

Weiterführende Artikel

  • 4 icons representing 4 Strategies for a more flexible, future-proof print operation

    4 Strategien für einen flexibleren, zukunftssicheren Druckbetrieb

    Der Umstieg vom Offset- zum Digitaldruck geht weiter. Bereiten Sie Ihren Druckbetrieb auf den Anstieg vielfältigerer, kleinerer Druckaufträge vor.

  • Woman in a print shop standing and working on a computer

    So nehmen Sie jeden Auftrag an: M&T Printing Group ist mit Inkjet erfolgreich

    Mit ihrem neuen Inkjet-Digitaldrucksystem kann die Druckerei in Ontario jetzt jeden Druckauftrag annehmen.

  • Two women looking at computer monitors together

    Frisco Independent School District auf Wachstumskurs mit Xerox Inkjet

    Die Druckerei des Independent School Districts in Frisco setzt mit Inkjet-Digitaldrucksystemen auf kostengünstigen Farbdruck und Wachstumspotenzial. Wie, das erfahren Sie in unserer Fallstudie.

  • eprint team

    ePrint wächst und expandiert mit der Xerox® Versant® 280 Press und der Adaptive CMYK+ Technologie

    Erfahren Sie, wie ePrint sein Geschäft mit neuen Angeboten ausbaute und den Gewinn steigerte, indem es mehr Aufträge im Haus behielt, insbesondere Offset- und Metalldruckverfahren.

  • Print samples showing cosmetics boxes

    Xerox® Iridesse® erledigen Sie die Veredelung intern

    Dank der „Beyond CMYK“-Technologie konnte Zuzu Print die gesamte Veredelung und Druckoptimierung intern erledigen und dadurch den Gewinn um erstaunliche 40 % steigern.

  • Printer holding an extra long sheet banner, printed with the Xerox® High Capacity XLS Vacuum Feeder

    XLS-Vakuum-Feeder für Versant- und Iridesse-Drucksysteme

    Mit dem Großraum-XLS-Vakuum-Feeder von Xerox® können Sie auch in Übergrößen und auf extralangen Bogen drucken.

Teilen